søndag, november 05, 2006

Great Victorian Bikeride - treningen har startet!

I dag startet jeg treningen for Great Victorian Bikeride. Like ved der jeg bor går det en sykkelsti, som viste seg å gå rundt hele byen. Jeg ga meg ut på en 1.5-2 timers tur og hadde ikke trudd at jeg kom til å følge hele Yarra River rundt byen, ned til havet og videre inn mot sentrum før jeg syklet nordover for å komme meg til Carlton North, der jeg bor. Turen må ha vært mellom 30-40km, og under noen motorveier som jeg krysset fant jeg klatrevegger, utrolig stilig og når jeg så de tenkte jeg - og dette må jeg fortelle til Nils (Nils er en tysk'er som liker å klatre, bor i huset hvor Anne bodde). Jeg syklet forbi noen mennesker som var der og klatret, og så var det ikke Nils som var der? O joda .. det var det! Selv hadde han også oppdaget dette idag, og så fikk jeg prøvd meg på den letteste veggen og den letteste fargen - det var moro og jeg var vist ganske flink, i følge han og klatre vennene hans. Hit må jeg igjen - og når jeg kom hjem og fortalte dette til resten av 899 Rathdowne gjengen - gleder de seg til å bli ferdig med eksamen til uka sånn at vi alle kan dra dit og leke apekatter =)
Ellers må jeg si at sykkel stien rundt Yarra River, var noe av det mest overraskende jeg har opplevd mens jeg har vært her. Det er slik at Melbourne er en stor by, og bær preg av å være storby over alt, men rundt elven var det som om man ikke var i en by men ute i bushen - det var mye dyreliv og flott natur - nå vet jeg hvor jeg skal neste gang jeg føler jeg må UT AV BYEN!